Субота
21.09.2019
16:03
Вітаю Вас Гість
RSS     

 
ДНЗ №22 "Райдуга"
Головна Реєстрація Вхід
Малята-здоров`ята »

Меню сайту


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ В УМОВАХ ОРГАНІЗОВАНОГО ДИТИНСТВА

 За сучасними даними ,близько 80% дорослого та 50% дитячого населення України інфіковано туберкульозом. Нині туберкульоз –найпоширеніша в світі інфекційна хвороба. Від неї щороку помирає більше людей ,ніж від будь-якого іншого інфекційного захворювання. Особливо чутливі до туберкульозної інфекції діти через неповну сформованість імунної системи.

Саме тому на Добропільській міській раді від15.12.1999р. було поставлене питання про організацію санаторних груп на базі дитячих дошкільних закладів. За наказом Білозерської міської ради від 14.09.2000р. у ДНЗ№22 « Райдуга» відкрита санаторна група для дітей з ранніми проявами туберкульозної інфекції,з метою проведення лікувально-профілактичних заходів,направлених на попередження розвитку туберкульозних захворювань у дітей .

 Працюючи у різновіковій групі (від 3р.-6р.)пріоритетним завданням для нас є допомога малюкам бути здоровими, сильними,витривалими,адже рівень дитячої захворюваності у нашій країні дедалі зростає. Для реалізації цього завдання особливо важливо формувати у дітей відповідальне ставлення до власного здоров`я і знання про нього,прищеплювати розуміння переваг здорового способу життя. Дуже важливо ,щоб ці знання та навички малюків з часом ставали звичками й потребами. Співпрацюючи разом з лікарем-фтізіатром,медичною сестрою дитячого садка, психологом,методистом,опираючись на базові програми та методичні посібники,пропонуємо систему оздоровлення дітей з урахуванням особливостей санаторної групи. Ця система охоплює цілий комплекс заходів: фізичні навики, загартовування, оздоровлення.

Велика увага приділяється формуванню валеологічних знань та навичок, спрямованих на формування в дітей знань про правила безпечної поведінки і здорового способу життя.Двічи на рік проходять тижні безпеки. Для закріплення знань проводяться КВК, конкурси « Розумники та розумниці».

Оздоровчо-фізкультурна робота передбачає індивідуальний підхід до кожної дитини. Намагаємося підібрати ключик до кожного дитячого сердечка.

При плануванні фізкультурно-оздоровчої роботи беремо до уваги ,що дітям більш до вподоби не традиційні заняття,а заняття-гра. Саме у грі вихователь може ненав`язливо виконати і навчальні,розвивальні,оздоровчі,виховні завдання. Ігровий момент дає змогу значно поширити коло цих завдань, поєднати фізичний розвиток дітей з поглибленням їх валеологічних та екологічних знань. Тому кожне наше заняття чи процедура –це подорож,пригода,вистава.

Самі по собі фізкультурно-оздоровчі заходи розвивають дітей всебічно. Під час точкового масажу діти закріпили знання про частини тіла,вдосконалили пряму та зворотну лічбу ,орієнтування від себе. Під час кольоротерапії діти не тільки познайомились,закріпили кольори,але й навчились,як за допомогою кольору допомогти своєму організму,підвищити настрій,заспокоїтися. Познайомились з рослинами, їх виглядом,особливостями, лікувальними здібностями , під час аромо-та фітотерапії.

Специфіка нашої групи така , що діти поступають та вибувають протягом всього року , тож дуже гостро стоїть питання адаптації дітей. І саме фізкультурно-оздоровча робота в цьому дуже допомагає. Новенька дитина потрапляє у світ ще не зрозумілий,але привабливий. Їй дуже цікаво, що роблять діти на різнокольорових подушечках, з жовтенькими хустиночками, помаранчевими стрічками ,що діти на собі крутять пальчиками і навіщо смикають вушка,і звідки ллється то музика, то пташині співи. Саме більше вже через 10 днів дитина почина сама виконувати з великим задоволенням всі вправи, завдання, процедури.

Звичайно складно уявити собі фізкультурно-оздоровчу роботу без фізичних вправ. Хочемо сказати, що фізичні вправи супроводжують дітей протягом всього дня: з ранку – ранкова гімнастика, яка збадьорює дітей, 2 рази на тиждень проводимо оздоровчий біг; під час фізкультурних занять використовуємо самомасажі, дихальні вправи. Комплекс дихальних вправ також входить у комплекс фізкультури на свіжому повітрі. Дуже подобається дітям пальчикова гімнастика. Після денного сну – улюблена гімнастика пробудження, проводимо її під супровід класичної музики. На протязі дня застосовуємо фізкультурні хвилинки, динамічні перерви. Велику увагу приділяємо рухливим іграм різної рухливості. Саме в грі діти закріплюють навички основних видів руху. Розучуємо з дітьми народні українські ігри.

До нашої групи поступають діти здебільше ослаблені,тому велике значення набуває загартовування організму, підвищення його опору. У різні пори року підбираємо різні види загартовування, індивідуально для кожної вікової підгрупи, кожної дитини, згідно з температурним режимом. Використовуємо :сонячні ванни, повітряні ванни, водні процедури- обливання, контрастні ванни для ніг, сухе та вологе обтирання та інші. Освоїли і впровадили у роботу точковий масаж, що підвищує захисні властивості слизових оболонок носа, глотки, гортані, трахеї, бронхів та інших органів.

Не менш головним у проведенні фізкультурно-оздоровчої роботи вважаємо нетрадиційні форми оздоровлення, які використовуємо у своїй роботі. Аромотерапія- тричі на рік для профілактики гострих респіраторних захворювань з використанням розпилення аромомасел та фітонцидів часнику і цибулі.Аромотерапію проводимо у затишній фітовітальні, під час процедури діти «подорожують» лісом , «відпочивають» на березі моря, «гостюють» у хмарки під супровід звуків природи. Аромотерапію поєднуємо з масажем носа ,дихальними вправами, релаксацією, психогімнастикою. Фітотерапія особливо важлива у період підвищення респіраторних захворювань. Організовуємо для дітей «чайний столик», де діти не тільки насолоджуються чаєм,а і пізнають властивості рослин.

Разом з дітьми знайомимося з кольоротерапією. За допомогою психолога дитячого садка обрано метод роботи з кольорами. Використовуємо 5 кольорів за днями тижня. Вже після перших двох тижнів помітили,що дітям дуже подобаються кольоросеанси,які також проходять у фітовітальні .Кольоротерапію поєднуємо з музикотерапією(класичні твори).

 

Літо сриятлива пора року для оздоровлення дітей та залучення до спостереження, вивчення навколишнього світу. До Вашої уваги конспект  оздоровчого заняття "Подружись з природою разом з гномом" 

 

МАСАЖ ВУХ

Вушна раковина своєю формою нагадує немовля в утробі матері, на ній велика кількість біологічно активних точок, пов'язаних з певними органами. Тому масаж вушних раковин необхідний для мобілізації сил організму, пробудження до роботи всіх внутрішніх резервів.

«День рождения слона».

К слону на день рожденье

Пришли его друзья:

Смешные обезьянки

И приползла змея.

Стали мы гостей считать 1, 2, 3, 4, 5. (1 пасс)

1, 2, 3, 4, 5--- Всех их не пересчитать!

Смешные обезьянки дарят (2 пасс)

Слону подарки

И тянут за уши его,

Как - будто лет ему уж сто!

(Погладить ушки ладошками).

Ну, а хитрая змея (3 пасс)

Шипит слону на ушко:

„Тебе ведь я подружка!

Отрежь мне тортик с розочкой

И с вкусной, сладкой корочкой.

От такого дня рожденья

Приключилось у слона

Головокружение (погладить ладошками ушные раковины)

Техніка виконання:

1 пас - швидко загнути вуха вперед, спочатку мізинцем, а потім усіма іншими пальцями. Притиснути вушні раковини до голови, потім відпустити. Повторити кілька разів. Поліпшення гнучкості вушних раковин сприяє загальному зміцненню здоров'я.

2 пас - захопити кінчиками великого і вказівного пальців обидві мочки вух. З силою потягнути їх вниз, як це роблять з іменинниками. Повторити 5-6 разів. Ця процедура особливо корисна при загартовування горла і порожнини рота.

3 пас - вести великий палець в зовнішнє слуховий отвір, а вказівним пальцем притиснути знаходиться козелок. Здавлювати і повертати його в усі сторони протягом 20-30 сек. Стимулює функцію надниркових залоз, зміцнює ніс, горло і гортань.

 

 

Вміння правильно дихати впливає на загальний стан організму, зміцнює здоров`я, розвиває силу і спритність, допомогає боротися з недугами, посилює опірність організму застудним захворюванням, розвиває гнучкість, пластичність, координацію рухів. 

Але для малят вправи на дихання -  це, перш за все,  гра.

Ефект дихательних врав підвищується, коли діти імірують через дихання різні  явища, дії  (ураган, легкий вітерець, насос, надування  повітряних кульок, мячів і т.д.).

Единство оздоровчих та освітніх  аспектов роботи з дітьми забезпечує поєднання дихательних і звукових вправ (гудок пароплава чи паровозу, рухи лісоруба, запах квітки і т.д.)

Дуже подобається дітям виконувати дихальні вправи з використанням різнокольорових стрічок, олівців, мильних бульбашок, вітрячків, дудочок та інших.





 


 


Якщо сильним хочеш бути, —

 раз-два-три, —

 про хвороби всі забути,

 повтори:

           — Варто змалку гартуватись,

                про здоров’я піклуватись!


 



Загартовування організму необхідна складова здорового способу життя, що підвищує імунітет, розвиває здатность швидко і без шкоди для здоров`я людини пристосовуватись до різноманітних умов життя.  

ПРЕЗЕНТАЦІЯ - " ЗАГАРТОВУВАННЯ У ДИТЯЧОМУ САДКУ"


 

Використання   масажу та самомасажу у роботі з дітьми дошкільного віку

В даний час велика увага приділяється  масажу, який, як і гімнастика, є прекрасним засобом профілактики і лікування різних захворювань.
Дитячий масаж виділяється як особливий вид масажу оскільки сприяє не тільки оздоровлення або лікування дитини, але і більш швидкого і гармонійного його психофізичному розвитку. В результаті регулярних занять масажем здорова дитина стане більш досконалою, а та, що відстає в розвитку швидко наздожене своїх однолітків.

У дітей масаж сприяє зміцненню дихальних мязів, збільшенню рухливості ребер, покращенню лімфо-та кровообігу, підвищенню опірності організму.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ "ВИКОРИСТАННЯ МАСАЖУ ТА САМОМАСАЖУ  У РОБОТІ З ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ"

 


Форма входу


Пошук

Друзі сайту